Artiklen er sponseret

Ejer du en virksomhed? Brænder du for at fortælle verden om alt det gode som du kan tilbyde. Hvis svaret er ja, er Instagram helt sikkert stedet, hvor det skal gøres. Ja, det er ikke bare et socialt media, hvor feriebilleder og brød med avocado bliver delt, det er også stedet, hvor du nemt og effektivt kan markedsføre din virksomhed.

Hvorfor skal du annoncere på Instagram?

Der er mange gode grunde til hvorfor du skal bruge annoncering på instagram til at markedsføre din virksomhed. En ting er, at Instagram er et utroligt populært sociale medie med hundredtusindvis af danske brugere. Du kan altså nå ud til et enormt publikum nemt og enkelt. Det er også et mere personligt medie end mange andre platforme, og det gør dig i stand til at forme et mere tæt, personligt bånd med din potentielle kunder.

Få godt udbytte af din investering

Jo flere penge du lægger i annoncer på Instagram, jo mere synlig og vidtrækkende bliver de. På den måde maksimerer du også din profit, jo flere penge du bruger. Det lyder skørt, men markedsføring på Instagram er langt mere præcist end f.eks. TV- og bannerreklamer, da man præcist kan måle engagement og aktivitet på annoncerne. På den måde kan du være sikker på, at du får et godt afkast i forhold til penge brugt.

Hvordan kan det gøres?

Man kan annoncere på Instagram på mange forskellige måder. Ét er at lave et opslag med et produkt på virksomhedens profil og linke produktet til en betalingsside. Der er også såkaldte ”karruselannoncer”, hvor en række billeder vises i samme post. Man kan også bruge ’stories’, som er en meget billig løsning, da Instagram er i skarp konkurrence med andre sociale medier netop vedrørende ’story’-formatet, og derfor tilbyder de annonceplads til billige penge i forhold til det endelige afkast.

Der er mange gode grunde til hvorfor du skal bruge annoncering på instagram til at markedsføre din virksomhed. PR-foto