Der gik ikke engang et år fra, at Kids-world indviede deres store autostore med 55 robotter, som hentede og bragte de 62.000 kasser, der udgjorde det meste af den 2.000 kvadratmeter store lagerhal.

Nu udvider Kids-world deres autostore, så der tilføjes yderligere 41.000 kasser, hvorved robotlageret nu tæller 103.000 kasser i to lagerhaller på i alt 4.000 kvadratmeter. Udvidelsen sender Kids-worlds lager op blandt de absolut største autostores i Danmark, det robotlageret tager pladsen som det tredjestørste i Danmark.

Her flytter robotterne rundt på de mange kasser, der kan indeholde over 1.000.000 varer. Kasserne kan inddeles i rum, så de kan indeholde alt fra pusletasker til strømper, bukser, sko og legetøj i forskellige størrelser. Især pusletasker har Kids-world et stort udvalg af. Du kan se udvalget af pusletasker hos Kids-world her.

Automatisering giver manuelle fordele

Den øgede automatisering og udnyttelse af de teknologiske muligheder giver en række manuelle fordele for både de ansatte og kunderne. Indførelsen af autostore og flytningen af en lang række varer fra manuelt lager til robotlager har medført en markant reduktion af antallet af skridt, som lagermedarbejderne går i løbet af en arbejdsdag.

Tidligere kunne en arbejdsdag godt resultere i op mod 30.000 skridt, mens indførelsen af autostore har skåret antallet ned til cirka 10.000, hvilket må siges at være ganske markant.

En anden fordel for Kids-world er, at anvendelsen af autostore medfører, at de kan holde en meget kort leveringstid – især på danske ordrer. Her afsendes langt hovedparten af ordrerne samme dag, som de modtages. For danske kunder giver det dermed i langt de fleste tilfælde gratis dag til dag-levering, idet Kids-world tilbyder gratis hjemmelevering på alle ordrer med dansk leveringsadresse.

Et af verdens største tøjbrand er ankommet

Kids-world har for nyligt også indgået en aftale med verdens næststørste tøjbrand, amerikanske Nike, som nu også forhandles på kids-world.dk. Nike ligger nummer to på Forbes’ liste over de mest værdifulde tøjbrands.

Med tilføjelsen af de mange Nike-produkter er Kids-world endnu bedre rustet til at fortsætte den internationale ekspansion, der indtil videre har kastet et engelsk .com-domæne af sig, samt en svensk og tysk version af Kids-world af sig. Næste land på den liste er Holland, inden flere lande følger i den nærmeste fremtid.

Her skal autostoreanlægget medvirke til, at Kids-world kan tage konkurrencen op på de nye markeder i forhold til korte leveringstider.

Foto: Kids-world