Artiklen er sponseret

Online handel er kommet for at blive. Og hvis der er noget der i sandhed viser sig i disse dage – så er det at vi er vilde med at handle på nettet. Det betyder naturligvis også, at der er kommet større pres på den måde vi får leveret vores mange pakker på i dag. Hvor vi førhen blot havde en enkelt måde at sende pakker på, er udbuddet nu så stort, at det kan være svært at overskue de mange muligheder.

Hvem skal jeg vælge?

Når det kommer til fragt, er der efterhånden mange spillere på markedet. Det gælder både for virksomheder såvel som private. Så hvordan ved du egentlig hvilken type fragt du skal bruge? Der er selvfølgelig ikke noget entydigt svar på det. For det kommer naturligvis an på hvad du skal sende. Hvor stor er pakken? Hvor meget vejer den – og hvor skal den hen?

Et par gode huskeregler

Hvis du handler som erhverv er det måske slet ikke relevant for dig, at researche fragtmuligheder. For det er meget muligt, at der er en fast aftale, som I holder jer til. Men som privat er det ikke altid nemt at overskue. Der er jo både forskel på priser, leveringsformer og muligheder i det hele taget.

Her er et par gode overvejelser du kan gøre dig, når du skal vælge fragt:

  • Hvor stor er pakken? Småting der ikke vejer så meget, kan faktisk sendes med almindelig post i mange tilfælde.
  • Skal pakken leveres til pakkeshop eller en specifik adresse? Leveringsprisen kan variere meget alt efter hvor pakken skal sendes hen.
  • Har du mulighed for at printe dit pakkelabel? Nogle fragtvirksomheder tilbyder at du kan skrive en kode på pakken i stedet for at printe dit label.

Uanset hvad du skal sende og hvor du skal sende det hen – så er der mange muligheder i dag.