Hver fjerde sjællænder bruger under et kvarter på at lave aftensmad i hverdagen. Imerco i Kalundborg vil hjælpe byens indbyggere til at genfinde passionen for madlavning og inviterer derfor til køkkendage i uge 45.

Rugbrødsmadder, simple pastaretter, takeaway eller opvarmet mad fra frost. Det skal gå stærkt, når sjællænderne er i køkkenet. Ifølge nye tal, som Madkulturen har trukket på vegne af Imerco, bruger 25 procent af sjællænderne under 15 minutter på aftensmaden i hverdagen.

Nye tal viser, at flere bruger under 15 minutter på madlavningen i hverdagen. Derfor inviterer Imerco i Kalundborg til køkkendage i uge 45, hvor de vil hjælpe byens indbyggere med at genfinde passionen for madlavning. Foto: PR

Hos Imerco i Kalundborg vil man hjælpe byens indbyggere med at genfinde passionen for madlavning, og derfor inviterer butikken til køkkendage fra mandag den 4. november og resten af uge 45. Til køkkendagene hos Imerco i Kalundborg kan både erfarne og nybegyndere få gode råd til det rigtige udstyr, finde gode tilbud og se den nye køkkenkollektion fra Timm Vladimir, der netop har fokus på at gøre hverdagens madlavning nem at gå til.

– Det behøver slet ikke at være så kompliceret, det med madlavning. Hvis bare man ved en smule om, hvordan man skal gebærde sig i køkkenet, og hvordan man bruger sit udstyr, så kan enhver snildt diske op med noget lækker mad sammen, fortæller Camilla Videcrantz, der er butikschef i Imerco i Kalundborg.

Hos Imerco i Kalundborg mærker de dog ikke en nedgang i salget af køkkenudstyr, selvom sjællænderne bruger mindre tid på madlavningen. Faktisk er salget af køkkenudstyr steget med 13 procent på bare et år, og ifølge Camilla Videcrantz skyldes det, at flere går op i køkkenudstyr og mere avancerede køkkengadgets – og gerne vil betale for, at udstyret er i høj kvalitet.

Imerco i Kalundborg forhandler alt inden for køkkenudstyr og borddækning. Butikken forhandler desuden boliginteriør og ikke mindst gaveartikler, som imødekommer kollektionsskifte og trends. www.imerco.dk.

Om Madkulturen: Madkulturen udgiver årligt en befolkningsundersøgelse af danskernes mad- og måltidsvaner. 2018-udgaven er baseret på 2257 respondenter, og i opdelingen på landsdele er sammenhængene derfor ikke statistisk signifikante.