Per-Henrik Goosmann har egen virksomhed der spænder lige fra kommunikationsrådgivning, formand for Kulturelt Samråd i Kalundborg og til vinforretning. En mand der aldrig sidder stille.

Per-Henrik Goosmann
Per-Henrik Goosmann

Det hele begyndte med at faderen spurgte den unge Per-Henrik, om han dog ikke ville overtage vinforretningen i København, hvortil han takkede pænt nej.

I dag har Per-Henrik Goosmann nu alligevel haft sin vinforretning i Kalundborg i 6 år, med kvalitetsvine fra Alsace, Rhône, Bourgogne og Bordeaux og har kunder fra hele landet, Bispegården, Novo, DR byen, Torvehallerne og i Københavnske virksomheder.

I begyndelsen var det bare en palle hvidvin, der skulle sælges for sjov, men kunderne mente det var på tide, der blev bestilt rødvin. Fruen Hanne tog med på rejser i hele Frankrig og smagte på vin fra de forskellige vingårdes vinkældre og har været med til at tappe fra fade, og det er nu 4. generation der fører vinhandel. En hobby, de brænder for og hvor sønnen nu også deltager.

“En vin behøver ikke være dyr for at den smager godt, og jo mere der bliver smagt på vin, jo bedre bliver man til at håndplukke dem”, fortæller Per-Henrik Goosmann. “En god definition på en god vin er blandt andet den tekniske kvalitet, om druen er blevet behandlet godt. En vin der overrasker, så smagsindtrykket er nyt er også en sanseoplevelse i sig selv”. Læs mere på Facebooksiden.

glasPer-Henrik Goosmann er også uddannet journalist og indenfor kommunikationsfaglige discipliner, og leverer højt specialiserede kommunikationsydelser til både den private og offentlige sektor. Det kan være lige fra konfliktløsning, finansiel kommunikation, forandringskommunikation på arbejdspladser til virksomhedsfusioner, mediehåndtering, præsentationsteknikker og meget mere. ”Det kan være at virksomheden ikke lever op til deres image, og hvor det er rigtig vigtigt, man kalder tingene for det, det er. At man lever op til sine værdier i virksomheden og er troværdig”, fortæller Per-Henrik.

Han slår et slag for Kulturelt Samråd i Kalundborg, som han står i spidsen for, og formålet er at agere brobygger for de kulturelle foreninger, kunstnere og folkeoplysning. På den måde udvikles kulturlivet og opnår en synlighed i byen. “Det gælder her om at værne om spontaniteten, positiviteten og nysgerrigheden på nye udfordringer og eksperimenter, så forskellige målgrupper tilgodeses”, fortæller Per-Henrik Goosmann.

/Evelyne

 

Del på sociale medier